عکس | شهر شناور غول‌پیکر ژاپنی که سکوی پرتاب موشک دارد/ مقاوم برابر سونامی‌های قدرتمند

شرکت ژاپنی N-Ark از طرح یک شهر شناور رونمایی کرده است که می‌تواند میزبان مردم، تجهیزات پزشکی و حتی راکت‌های فضایی باشد. این شهر که Dogen City نام دارد، به‌گونه‌ای طراحی شده است که تغییرات سطح دریا براساس گرمایش جهانی، تأثیری روی آن نداشته باشد و همچنین بتواند توان موردنیاز، غذا و آب حداکثر ۴۰ هزار نفر را تأمین کند.
عکس | شهر شناور غول‌پیکر ژاپنی که سکوی پرتاب موشک دارد  مقاوم برابر سونامی‌های قدرتمند
کد خبر : ۲۲۸۱۹

شهر Dogen که محیطی برابر ۴ کیلومتر دارد، می‌تواند ۱۰ هزار ساکن دائمی داشته باشد و حداکثر ۳۰ هزار توریست هم می‌توانند از آن بازدید کنند. طراحی دایره‌ای‌شکل این شهر به این علت است که بتواند در برابر شرایط آب‌وهوایی سخت یا حتی سونامی دوام بیاورد، البته اطلاعات دقیقی درباره این ویژگی منتشر نشده است.

شهر شناور با سه بخش مختلف

براساس اطلاعات منتشرشده، این پروژه شامل سه منطقه مجزا می‌شود: یک حلقه قابل‌سکونت که شامل خانه‌ها می‌شود، یک دیتاسنتر زیردریا که با آب دریا خنک می‌شود و خودش دارای بخش مدیریت شهر و تأسیسات تحقیقات پزشکی است و درنهایت یک معماری شناور در خلیج مصنوعی که توسط یک ساختار حلقه‌ای‌شکل ایجاد می‌شود.

این شهر شامل فضای سبز، تأسیسات تولید غذا، تجهیزات ورزشی، یک مدرسه، بیمارستان‌ها، پارک‌ها، استادیوم‌ها، هتل‌ها و دفاتر خواهد بود. علاوه بر این موارد، Dogen City شامل نوعی مکان برای پرتاب و فرود موشک خواهد بود.

شهر شناور غول‌پیکر ژاپنی که سکوی پرتاب موشک دارد/ مقاوم برابر سونامی‌های قدرتمند/ عکس

تمرکز طراحان در Doge City روی مراقبت‌های پزشکی شهروندان بوده است. شهروندان با مشاوره‌های پزشکی از راه دور و تجزیه‌وتحلیل خون با فناوری پیشرفته روبه‌رو خواهند شد و همچنین به جراحی رباتیک دست پیدا می‌کنند.

براساس محاسبات N-Ark، در این شهر سالانه نزدیک به ۲ میلیون لیتر آب مصرف خواهد شد که چندان زیاد نیست. همچنین ساکنین این شهر سالانه ۳۲۸۸ تن زباله تولید خواهند کرد. این شهر سالانه ۷۰۰۰ تن غذا و ۲۲,۲۶۵,۰۰۰ کیلووات برق تولید می‌کند. درحال‌حاضر نمی‌دانیم Dogen City چگونه می‌تواند چنین کارهایی را انجام دهد، اما در رندرهای اولیه، با پنل‌های خورشیدی و تأسیسات تولید غذای زیادی روبه‌رو هستیم.

درنهایت هنوز نمی‌دانیم این پروژه در کجا قرار می‌گیرد یا اینکه بودجه ساخت آن چقدر است، اما N-Ark پیش‌بینی کرده است که تا سال ۲۰۳۰ به بهره‌برداری برسد؛ هرچند نمی‌توان چندان به چنین تاریخی مطمئن بود.

 

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر